16 stycznia odbyło się kolejne szkolenie dedykowane Członkom Komisji ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi naszego Związku. Tym razem dotyczyło ono „Egzekucji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – najnowszych regulacji i bieżących problemów”.
Podczas wydarzenie zostały omówione różne aspekty proceduralne związane z opłatą za gospodarowanie odpadami, w tym zwłaszcza:
- postępowanie przedegzekucyjne;
- upomnienia: wzór upomnienia, przedawnienie kosztów upomnień;
- aplikacja eTW jako nowe narzędzie do przesyłania tytułów wykonawczych,
funkcjonalność pliku eZW; - dalszy tytuł wykonawczy;
- kolejny tytuł wykonawczy;
- ponowne wszczęcie egzekucji;
- przesłanki do niepodejmowania egzekucji.
Szkolenie poprowadziła p. dr Hanna Kmieciak – ekspert w dziedzinie prawa finansowego, a szczególnie dochodów jst, procedur podatkowych i egzekucji należności na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. A. Mickiewicza oraz studiów doktoranckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, wieloletni pracownik i konsultant jednostek samorządu terytorialnego, a także konsultant i wykładowca regionalnych izb obrachunkowych.
Program szczegółowy_szkolenie_16.01.2023
więcej o Komisji ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi: Komisja ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi – Śląski Związek Gmin i Powiatów (silesia.org.pl)