W dn. 27 czerwca br. w Katowicach odbyło się seminarium „Kontrola zarządcza w administracji publicznej – obowiązki i wyzwania”. Seminarium było przede wszystkim dedykowane nowym włodarzom oraz osobom zainteresowanym przyswojeniem podstawowych informacji z zakresu kontroli zarządczej.
Pierwszą część spotkania poprowadziła p. Elżbieta Solska-Kuchciak, Naczelnik Wydziału Audytu i Kontroli w Urzędzie Miasta Katowice, która szczegółowo omówiła genezę wprowadzenia kontroli zarządczej w Polsce, wyzwania jakie stoją przed kierownikami JST w związku z jej stosowaniem oraz cele, a zarazem korzyści z jej prowadzenia. Powyższe wystąpienie zwieńczone zostało licznymi praktycznymi przykładami oraz dyskusją uczestników.
Druga część spotkania dotyczyła realizowanego przez ŚZGiP od 13 lat przedsięwzięcia „Benchmarking usług publicznych”, jako narzędzia skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej. Naistotniejsze założenia benchmarkingu przedstawiła p. Sylwia Uchnast-Gara, wieloletni ekspert ds. metodologii w biurze ŚZGiP. Przybliżyła Ona uczestnikom korzyści płynące z udziału w przedsięwzięciu oraz podstawowe założenia metodologiczne.
Seminarium zakończyło się zaproszeniem do udziału w przedsięwzięciu „Benchmarking usług publicznych„, które skierowane zostało zarówno do nowych jak i dotychczasowych uczestników. Ww. zaproszenie związane jest z zaplanowaną na IV kwartał br. rekrutacją do udziału w przedsięwzięciu w latach 2025-2027.