„Uczenie się przez działanie (…)” – konferencja w Tychach

Do 16 listopada trwa rejestracja na konferencję pn. „Uczenie się przez działanie – jak wprowadzać zmiany”. Wydarzenie odbędzie się dnia 29 listopada 2022 r. w sali koncertowej AUKSO w budynku Mediateki przy al. Piłsudskiego 16 w Tychach.

 

Konferencja odbędzie się w godzinach od 9:30 do 14:00. W ramach tegorocznej edycji konferencji będzie możliwość poszerzenia wiedzy w tematykach poruszanych na wykładach podczas warsztatów, które odbędą się w godz. od 14:30 do 16:00 również w dniu 29 listopada 2022 r.

Konferencję oraz warsztaty poprowadzą eksperci:

  • Oktawia Gorzeńska
  • Ewa Radanowicz
  • prof. Monika Wiśniewska-Kin
  • Weronika Kisiel
  • Anna i Robert Sowińscy.

Rejestracji na konferencję oraz na warsztaty należy dokonać oddzielnie. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, a liczba miejsc ograniczona.

zapisy na konferencję

zapisy na warsztaty

PROGRAM KONFERENCJI

9.30 – otwarcie konferencji

9.40 – 10.30 – Wykład Oktawii Gorzeńskiej, twórczyni Akademii Przywódctwa Edukacyjnego, autorki książki „Projekt zmiana – od frustracji do satysfakcji z pracy w szkole – warsztatownik”.

10.30 – 11.20 – Wykład Ewy Radanowicz, autorki książki „W szkole wcale nie chodzi o szkołę” dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu UGiM w Goleniowie, Ekspert ds. przestrzeni edukacyjnej, zmiany i innowacji w projektach polskich i międzynarodowych

11.20 – 11.50 – Wykład prof. dr hab. Moniki Wiśniewskiej-Kin i mgr Weroniki Kisiel „Zachować i rozwijać to co naturalne – strategia nauki czytania przez zdziwienie” – założenia programu, działania na terenie Tychów

11.50 – 12.30 Przerwa kawowa

12.30 – 13.10 Praktyka czyni mistrza czyli innowacje społeczne w zakresie kształcenia i edukacji realizowane w ramach projektu PoPojutrze 2.0 – SenseConsulting z Poznania:

1. „Lingwistyczna Papuga – o dykcji i nie tylko” – innowacja społeczna strworzona przez tyskich nauczycieli: Monikę Szydłowiecką i Macieja Gruchlika, która zajęła 2 miejsce w II naborze innowacji.

2. 'Gra w klasy czyli dlaczego warto rozGRYwać dobre lekcje” – jedna z dwóch zwycięskich innowacji I naboru projektów grantowych, której autorami są Wojciech Grzybowski, Krzysztof Kondracki, Magdalena Kuriata, i ks. Jerzy Babiak.

13.10 – 14.00 Wykład  Anna i Robert Sowińscy „Ile wolności w szkole potrzebuje uczeń? – w oparciu o plan daltoński” – propagatorzy koncepcji „Plan Daltoński” autorzy książki „Od nauczania do uczenia się. Nasz Plan Daltoński.”

14.00 Podsumowanie i zakończenie konferencji.

14.30 – 16.00 Warsztaty

I warsztat – „Skuteczne metody wprowadzania współpracy, odpowiedzialności i samodzielnosci na podstawie planu daltońskiego” Anna i Robert Sowińscy.

II warsztat –  'Gra w klasy czyli dlaczego warto rozGRYwać dobre lekcje” Wojciech Grzybowski, Krzysztof Kondracki, Magdalena Kuriata, i ks. Jerzy Babiak

III warsztat –  „Zachować i rozwijać to co naturalne – strategia nauki czytania przez zdziwienie” prof. dr hab. Monika Wiśniewska-Kin i mgr Weronika Kisiel.

Źródło: UM Tychy

Skip to content